Ahlan wasahlan =)

23.9.12

Peringatan dariNYA..

In The Name Of ALLAH The Most Gracious, The Most Merciful

"Dan sesungguhnya Kami telah menjelaskan berulang-ulang kepada MANUSIA dalam Al-Quran ini dengan bermacam-macam perumpamaan. Tetapi manusia adalah memang yang paling banyak membantah."

"Dan tidak ada (sesuatu pun) yang menghalangi manusia untuk beriman ketika petunjuk telah datang kepada mereka dan memohon ampunan kepada Tuhannya, kecuali (keinginan menanti) datangnya hukum (Allah yang telah berlaku pada) umat yang terdahulu atau datangnya azab atas mereka dengan nyata."

"Dan Kami tidak mengutus Rasul-Rasul melainkan sebagai pembawa khabar gembira dan pemberi peringatan. Tetapi orang yang kafir membantah dengan (cara) yang batil agar dengan demikian mereka dapat melenyapkan yang hak (kebenaran), dan mereka menjadikan ayat-ayatKu dan apa yang diperingatkan terhadap mereka sebagai olok-olokan."

 "Dan siapakah yang lebih zalim daripada orang yang telah diperingatkan dengan ayat-ayat Tuhannya, lalu dia berpaling darinya dan melupakan apa yang telah dikerjakan oleh kedua tangannya? Sungguh, Kami telah menjadikan hati mereka tertutup, (sehingga mereka tidak) memahaminya, dan (Kami letakkan pula) sumbatan di telinga mereka. Walaupun engkau (Muhammad) menyeru mereka dengan petunjuk, nescaya mereka tidak akan mendapat petunjuk untuk selama-lamanya."

"Dan Tuhanmu Maha Pengampun, memiliki kasih sayang. Jika Dia hendak menyiksa mereka kerana perbuatan mereka, tentu Dia akan menyegerakan siksa bagi mereka. Tetapi bagi mereka ada waktu tertentu (untuk mendapat siksa) yang mereka tidak akan menemukan tempat berlindung dariNya."

"Dan (penduduk) negeri itu telah Kami binasakan ketika mereka berbuat zalim, dan telah Kami tetapkan waktu tertentu bagi kebinasaan mereka."

[Al-Kahf; 54-59]

Peringatan demi peringatan telah diberikan olehNya.. Bergantung kepada hamba-hambaNya sama ada mahu mengambil iktibar atau tidak. Sesungguhnya peringatan-peringatan ini adalah tanda cintaNya Allah kepada kita, hambaNya. 
TEPUK DADA, SELAK IMAN DI JIWA..
Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...