Ahlan wasahlan =)

19.6.13

Dilema

Bismillahirrahmanirrahim..


Allah Tuhanku.. Aku akui. Diriku banyak khilaf. Banyak silap. Banyak kekurangan..
Bukan niatku untuk terlalu memilih. Malah, aku selalu mengadu padaMu, supaya memberikan aku jawapan yang pasti.. Hanya padaMu akan ku percaya, tidak pada makhluk-makhlukMu. Jika itu yang Kau beri, maka itulah jua yang akan ku ambil..

Allah Tuhanku.. Terima kasih sangat-sangat untuk petunjukMu. Engkau memanduku untuk melangkah dan terus melangkah. Namun, kadang-kadang, langkahku pincang. Aku lemah ya Allah.. Aku perlukan kekuatan itu. Namun, bagaimana Ya Allah, Ya Latif ?

Pernah aku terfikir. Sebelum aku memohon kekuatan itu pada padaMu melalui makhlukMu yang lain, aku dululah yang perlu menyebarkan kekuatan itu. Pernah aku mencubanya. Payah terasa. Sangat payah untuk meneruskannya. Kadang-kadang, aku merasakan bahawa aku tidak mampu untuk terus bertahan, sehinggakan aku hampir tidak memikirkannya dan menyerahkannya kepada takdir. Biarlah takdir dan masa yang menentukan.. Aku redha..

Apa yang perlu aku lakukan Ya Rabb..... Bantulah aku.. Hari demi hari, keadaan makin memaksa. Aku sentiasa dalam dilema, tanpa pertolonganMu.. Sesungguhnya, selama-lamanya, aku hanyalah insan yang lemah, dan tidak mampu melakukan sekecil-kecil perkara, tanpa izinMu. Ya Allah, ketahuilah.. Aku mengharapkan redhaMu, keizinanMu, petunjukMu untuk terus melangkah dalam dunia yang penuh dugaan ini, Ya Allah..

Allah tuhanku.. Jika dosa-dosaku menghijab pertolonganMu kepadaku, ampuni aku Ya Allah.. Aku lemah tanpa ampunanMu Ya Rabb..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...