Ahlan wasahlan =)

23.2.15

Duniaku

Bismillah..

Dah lama sangat tak jenguk blog.. dah bersawang.
Alhamdulillah.. Dalam kesibukan urusan-urusan duniawi, tiba tergerak hati nak tengok dan update sini.

Sekarang, 2015.
Sebelum 2015, 2014.

Hmm...
Pelbagai ujian dan dugaan dariNya, semata-mata untuk panggil hamba-hamba supaya sedar bahawa mereka ada Pencipta Yang Maha Agung. ALLAH S.W.T..

2014..
Banjir besar yang sangat dahsyat. Yang telah menelan insan-insan yang sudah pun ditetapkan ajal masing-masing, dengan pelbagai cara. Insan lain pula kebuluran tiada makanan, apatah lagi mahu membersihkan diri yang selama ini selesa dengan pelbagai nikmatNya. BERSYUKURKAH KITA?
Tangisan perit ditanggung seluruh manusia. Tiada siapa mampu menghentikan kesengsaraan ini hatta manusia yang sebelum ini bongkak, sombong dengan kekayaan yang mereka miliki, pun tidak mampu menyelamatkan insan yang mereka sayang. Semuanya redha, pasrah.

Namun, bila Allah hentikan bencana ini, menyembuhkan mereka yang sakit, mengembalikan nikmat-nikmat yang selama ini dinikmati oleh sekalian manusia, ada pula maksiat-maksiat di sana-sini, seolah-olah pembuat maksiat tersebut tidak pernah merasa bencana yang sebelum ini mereka tangisi. Inilah hakikat dunia. Tidak sedar diri bahawa mereka hanya seorang insan yang lemah, tidak punya apa-apa.

Sungguh dahsyat Tamadun manusia masa kini!
ALLAHUAKBAR....

Dan sekarang, Mac 2015.. Kemarau yang sangat panas.

Jagalah kesihatan..
Banyakkan minum air..

Wallahualam.


HIDUP UNTUK MEMBERI ^^,

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...